Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2022

Απολαμβάνοντας την ηρεμία της φύσης.





Τις δράσεις  για την  Υπαίθρια  Εκπαίδευση  τις ξεκινήσαμε δημιουργώντας τον αγαπημένο μας
 Πέρι επηρεασμένοι από το παρακάτω βίντεο. Πέρι
Τον δημιουργήσαμε με βότανα  -θεραπευτικά. Μαλοτύρα -άγριοτριανταφυλλιά (κυνόροδο) αρωματικά αρμπαρόρυζα- δεντρολίβανο-δυόσμο -φύλλα Φθινοπωρινά. -

Βγήκαμε έξω και αρχίσαμε την περιποίηση του κήπου μας. Πρώτα από όλα συνεχίζουμε την φροντίδα των λουλουδιών που είχαν φυτέψει τα προηγούμενα χρόνια οι συμμαθητές μας ,κατόπιν πήραμε κι εμείς την δική μας σειρά.
 Σκαλίσαμε- φυτέψαμε- ποτίσαμε και συνεχίζουμε με την ίδια χαρά και όρεξη , η επαφή με την φύση μας ξεκουράζει- αναζωογονεί. 

              


 Μαθαίνουμε πόσο σημαντικό είναι να συνεχίσουμε να προστατεύουμε το περιβάλλον γύρω μας,  να μην πετάμε σκουπίδια, να κάνουμε ανακύκλωση  τα χαρτιά του  σχολείου μας.
Εξερευνώντας τον χώρο γύρω από το σχολείο μας, ανακαλύψαμε τα μανιτάρια που φυτρώνουν την εποχή του Φθινοπώρου γύρω από τις ελιές.
Παρατηρήσαμε την ελιά τους καρπούς , τα φύλλα  τον κορμό του δέντρου.Μαζέψαμε λίγες ελιές τις μυρίσαμε- δοκιμάσαμε, δεν μας άρεσε και πολύ ήταν λίγο πικρές.  Είδαμε τον παρακάτω   μύθο.Πρώτα μας το διηγήθηκε  στα Αγγλικά η  κα. Σταυρούλα κατόπιν τον ακούμε στα Ελληνικά.
  Στο τέλος χορέψαμε και φτιάξαμε την δική μας πίτσα με σάλτσα και ζυμάρι με το ελαιόλαδο.πίτσα

Να λοιπόν  έφτασε  ο καιρός  οι ελιές ωρίμασαν προς το τέλος του Νοεμβρίου   κι εμείς πρέπει να τις μαζέψουμε .Το χαρήκαμε πολύ.


 



«Υπαίθρια Εκπαίδευση»

Σκοπός της δράσης αυτής είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση μαθητών κι εκπαιδευτικών, γονέων και τοπικής κοινωνίας κάθε σχολείου σχετικά με τη σημασία και τα οφέλη της υπαίθριας εκπαίδευσης. 

Στόχοι της δράσης είναι να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα σχετικά με την κλιματική κρίση, την σημασία της μείωσης των απορριμμάτων, της επαναχρησιμοποίησης, της ανακύκλωσης, της σωστής διαχείρισης του νερού και των φυσικών πόρων.  Να  γνωρίσουν οι μαθητές τον πλούτο της τοπικής χλωρίδας και τη σημασία του για τη διατροφή μας, την υγεία, την οικονομία και την οικολογική ισορροπία και να ευαισθητοποιηθούν γι’ αυτά με βιωματικό τρόπο έξω στη φύση. 

Παράλληλα, στόχος είναι να αλλάξει η αυλή του σχολείου με την καλλιέργεια τοπικών φυτών, να πρασινίσει η σχολική αυλή και να καλλιεργηθούν δεξιότητες φροντίδας και χρήσης των φυτών σαν πολύτιμη παρακαταθήκη για το μέλλον.

Για το σκοπό αυτό, ορίστηκε με απόφαση των Συντονιστικών Επιτροπών των Περιφερειακών Δικτύων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Αλλάζω για το Κλίμα»«Αλλάξτε συμπεριφορές: ΑνακυκλωS.O.S.τε!» και «Ένας Κήπος στο σχολείο μου», η Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2022 ως κοινή ημέρα δράσης των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των σχολείων των Δικτύων και όχι μόνο, για την Υπαίθρια Εκπαίδευση.

Την ημέρα αυτή, μαθητές κι εκπαιδευτικοί οργανώνουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες, στην αυλή του σχολείου ή σε υπαίθριο χώρο (π.χ. πάρκο, άλσος, παραλία) στη γειτονιά τους ή ευρύτερα.

Η Διεθνής Ημέρα Υπαίθριας Εκπαίδευσης ξεκίνησε στη Βρετανία το 2012 κι έχουν συμμετάσχει μέχρι σήμερα πάνω από 10 εκατομμύρια μαθητές σε 170 χώρες. 

Διεθνείς έρευνες έχουν δείξει ότι η υπαίθρια εκπαίδευση συμβάλλει στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών, ενισχύει τη δυνατότητα επίλυσης προβλημάτων και τις δεξιότητες δημιουργίας ομάδας και, βέβαια, είναι διασκεδαστική για τα παιδιά. Τα μαθήματα που γίνονται στην ύπαιθρο είναι μια σημαντική βιωματική εμπειρία που συχνά μας ακολουθεί μια ζωή. Το ενεργητικό και φυσικό παιχνίδι, το παιχνίδι στη φύση είναι ο πρωταρχικός τρόπος με τον οποίο μαθαίνουν τα παιδιά.

Οι εκπαιδευτικοί και οι ομάδες που θα συμμετάσχουν μπορούν να ανεβάσουν φωτογραφίες ή οτιδήποτε θεωρούν ό,τι αποτυπώνει τη δράση τους  στο padlet που έχουμε διαμορφώσει για τη Δράση, ώστε να μοιραστούμε όλοι τη χαρά και τη φαντασία!

                                                                          

                                           πληροφορίες : Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕΠΕΑ) Βάμου

Καλή περιήγηση!